Extrémní SEO a zdravý rozum

Každý, kdo je na volné noze ví, že každý den není svátek. Někdy ale i v takové chvíli rozum zavelí, že bude lepší zakázku odmítnout a užít si volného dne. I když zadarmo.

Rozhodně tu nechci do světa vypouštět žádná moudra o psaní textů. Copywriting ale nabízí příležitost setkat se z řadou zajímavých názorů zákazníků, kteří žádají něco, co se prostě nedělá.

Extrémně žádné SEO texty – úvaha druhá

Když jsem napsal svoji první úvahu Továrna na copywriting, měl jsem na mysli fakt, že rozdíl mezi copywriterem, který se domlouvá přímo s klientem a zprostředkovatelem, který si nechává psát levné texty a pouze je zdraží a prodá, je až propastný. Není mi až tak jasné, k čemu slouží texty za bratru 50 Kč/NS, a které mají pro čtenáře málokdy nějakou informační hodnotu. O tom, že nemají přínos ani pro vyhledávače, snad není třeba psát.

A do třetice – přeoptimalizovaný text

A jsem u jádra pudla. Dostal jsem poptávku na vytvoření seo webových textů (jednalo se o poskytování služeb), které měly podle slov klienta dostat jeho web na přední příčky vyhledávače. Optimalizace webu samozřejmě není jen o textu, ale pokud je webový text napsán správně, je optimalizován na daná klíčová slova atd., vyhledávači se bude líbit. To si klient velmi dobře uvědomoval.

Požadavek klienta zněl: „vytvořit seo texty pro vyhledávače, prošpikovat je klíčovými slovy. Je mi jedno, jestli to bude někdo číst, chci být v SERPu na první pozici. Navíc vytvořím reklamní odkaz na Váš web.“

Klient tedy sám věděl, že webový text, kde se budou příliš často opakovat klíčová slova, bude pro návštěvníka naprosto nezajímavý až nečitelný.

Ne, špatné texty netvořím…

Úvaha tedy zní: Jakou má přeoptimalizovaný text hodnotu? Technicky, uživatelsky? Nabídnutá cena za NS poměrně velkorysá, ale… Nebudu porušovat zásady copywritingu a nepůjdu proti zdravému rozumu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>