Inzerce: Náš tým copywriterů nabízí kvalitní texty

Pomalu a špatně. Nebo rychle a ještě hůř. To bývá poměrně častá reakce zákazníků, kteří si nechali napsat texty na míru v tzv. továrně na články. Sám jsem nějak začínal a vím, jak to chodí.

Takhle se články nepíší

Co mám na mysli? Myslím tím společnosti, které nabízejí napsání článků a webových textů na jakékoli téma a pak hledají pisálka, studenta nebo kohokoliv, který tyto texty „za hubičku“ vytvoří. Zmíněná společnost se samozřejmě prezentuje jako profesionální, nasadí si odpovídající ceny a těší se, jak bude pouhým přeposíláním vydělávat. A klient? Ten se mnohdy nestačí divit.

Problém je nejen v kvalitě obsahu, ale i v komunikaci, v (ne)předávání informací přes třetí osoby. Jak může vzniknout dobrý text, když jeho autor vůbec netuší co je cílem klienta? Jak mohou společně dolaďovat detaily, když spolu nesmí komunikovat? A vlastně proč taky? Pisálek dostal „pade“ na cigárka a už sedí na pivu. Jeho totiž nějaká účinnost textů nějak netrápí…

Ideální je, pokud je copywriter a klient v přímém kontaktu.

Jak vznikají úspěšné texty? Chce to čas.

Pokud zprostředkovatel nebo klient tlačí na příliš nízké ceny, autor textů nemá dostatek prostoru k nastudování tématu, nemá čas nechat texty odležet, vrátit se k nim, odstranit z nich vatu a doladit je. A to je řeč o pouze PR článcích. Texty pro webovou prezentaci jsou úplně jiné téma…

Pokud se mám vrátit k nadpisu, je jasné, že už jeho samotná formulace je špatně. Student nebo řekněme externí redaktor, který si psaním pouze přivydělává, nemá takovou praxi. Nemůže znát například technické zásady pro formátování textů nebo používání marketingových prvků. Nebo že by večer u pivka studoval, jak vypadá správný tvar anchor textů?

Touto úvahou jsem se rozhodně nechtěl nikoho dotknout. Kdo ví, o čem je řeč, tomu netřeba dál nic vysvětlovat. Pro mnohé budiž tento příspěvek varováním a ponaučením. Dříve než se rozhodnete pro společnost, která nabízí psaní článků, žádejte reference, ukázky článků nebo si nechejte někoho doporučit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>