PR články a zpětné odkazy v dnešní době – dobře nebo špatně?

PR články představují principiálně účinný reklamní prostředek, za jehož pomoci lze potencionální zákazníky čtivou formou informovat o nabízených produktech či službách. Smyslem PR článků by ale měla zůstat podpora prodeje.

Public relations dostalo v tomto ohledu pěkně na frak. Budování vztahů s veřejností? Většina PR webů dnes zveřejní jakýkoliv blábol, nezajímá je ani originalita textů. Ani návštěvníky takové PR články nezajímají, nečtou je. Přesto se každý den produkují a zveřejňují další a další články na stovky (mnohdy dost pochybných) PR webů. Vždyť se dají napsat PR články tak levně. Je přeci jedno, že jsou zbytečné nebo neoriginální. Nebo ne?

I levné PR články jsou užitečné. Alespoň zatím.

Hlavním smyslem PR má být podpora prodeje, budování vztahů s veřejností. U nás je to trochu jinak – na českém internetu se hraje oblíbená hra – honba za zpětnými odkazy. Čím víc, tím lépe. Zatím jsou i tyto zpětné odkazy z textu užitečné. Mají svoji váhu, fungují, pomáhají webu získat lepší pozice v SERPu, tak proč ne.

Google dává jasné signály, že se zajímá o originalitu textů a umístění článků. Nakonec to platí pro webové texty obecně – prioritou je kvalita obsahu, ne kvantita. Google Penguin (podobně jako Panda) prochází weby, dívá se, hodnotí… Dívá se na to, s kým a čím je vaše webová prezentace propojena. Naštěstí český internet stojí trochu v ústranní jeho zájmu. Zatím.

Myslete na budoucnost

Vidím-li na webu nabídku „odborníků na linkbuilding“, která hlásá, že váš PR článek umístí na 50 webů, a vy získáte rázem 150 zpětných odkazů, mám chuť k diskuzi. Pokud si přečtu PR článek, který nabádá čtenáře k nákupu pobytu u moře, protože na pláži je písek a v moři různé ryby, je mi až k pláči. Než-li 50 takto bezcenných článků, to raději nic.

Jaký je závěr? PR weby nebo linkfarmy fungují, odkazy z článků se počítají. Google je nemá rád, Seznam to nějak neřeší. Každopádně si poskytovatele služeb vybírejte, zeptejte se kam PR články umístí, a pokud si jich necháte zveřejnit třeba 50, ptejte se, zda je alespoň pozmění. Platí totéž jako u webových textů: všeho s mírou, používat rozum. Žádejte PR články, které mají smysl, které vaši prezentaci nestáhnou ke dnu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>