Správný obsah webu z pohledu copywritingu

Rozhodně tu nechci omílat zásady copywritingu, ale protože poměrně často klientům vysvětluji, co je pro správný obsah webu důležité, nebude na škodu si některá pravidla copywritingu připomenout. Také proto, že Google čas od času mění názor na váhu některých faktorů.

Zajímavý obsah webové stránky upoutá

Lidé čtou webovou stránku těkavě: očima ji prolétnou a pokud nenajdou do několika vteřin nějaký zajímavý záchytný bod, stránku opustí. Nejzajímavější informace z odstavce by měla obsahovat první věta. Pokud čtenáře zaujme, bude ve čtení pokračovat.

Jak upoutat návštěvníka webu? Copywriter používá nástroje:

  • poutavé webové nadpisy,
  • odrážkové seznamy,
  • struktura textu,
  • klíčová slova,
  • zvýraznění.

Webový text musí být přehledný, důležité informace musí být vidět na první pohled.

Používání klíčových slov – keywords

Optimalizovaný obsah pro vyhledávače. Copywriter používá přesně ta slova, která návštěvníci zadávají. Existují nástroje a aplikace, které pomáhají určit klíčová slova pro konkrétní webovou stránku. Četnost a vhodné použití klíčových slov v textu v různých pádech, jejich zvýraznění, použití v odkazech nebo v URL – je mnoho způsobů, jak klíčová slova použít. Klíčová slova jsou zkrátka pro systém vyhledávání na internetu klíčová…

Stylistika a korektura a opravy chyb v textu – seo copyediting

Webový text bez chyb. Majitelé webu si někdy píší webové texty sami. Aniž si to uvědomují, často je to velmi poznat: popis nabízených služeb svými slovy je někdy laděn až hovorově, chybí klíčová slova, text není strukturovaný, obsahuje překlepy atd. Takový webový text není čtivý pro návštěvníky a rozhodně není srozumitelný pro vyhledávače. Webové stránky jsou zbytečně odsunuty na nižší pozice.

Copyediting představuje kompletní opravy webových textů:

  • zjednodušení obsahu,
  • doplnění o výzvu k akci,
  • kontrola hustoty klíčových slov,
  • použití vhodnějších slovních pádů,
  • oprava a doplnění metapopisů stránky,
  • vnitřní prolinkování webových stránek,
  • přirozenost – opravy krkolomných pasáží textu,
  • zkrácení textu – vypuštění zbytečných slov a vět,
  • doplnění a oprava nadpisů, kontrola relevance z textem,
  • jazyková korektura, odstranění pravopisných chyb a překlepů a další.

Copywriting a výběr marketingové strategie

Marketing ve webovém textu rozhodně nesmí chybět. V oblasti copywritingu se obvykle používají metody:

  1. Princip obrácené pyramidy – hlavní sdělení v úvodu textu (také v úvodu každého odstavce), méně důležité informace ke konci.
  2. Model AIDA – používá se v reklamně a copywritingu. Představuje 4 kroky, lépe řečeno 4 navazující etapy:
  • A – attention – upoutání pozornosti,
  • I – interest – vzbuzení zájmu o produkt či službu,
  • D – desire – vytvoření touhy tento produkt vlastnit,
  • A – action – výzva k akci podněcující nákup nebo využití služby.

Obsah stránek e-commerce a konverze

Konverze webu. Jako konverze se označuje skutečnost, kdy se stal z návštěvníka zákazník. Pokud opouští návštěvníci vaše webové stránky bez nákupu, něco je špatně. Lidem, kteří si chtějí koupit váš produkt nebo službu nestačí pouhý popis produktu, rádi se dozvědí něco navíc. Běžný zákazník není ve vašem oboru podnikání odborníkem a v nabídce se nemusí dobře orientovat. Nakoupí tam, kde získá ty pravé informace, kde jej webový text zaujme, kde cítí vstřícný přístup, kde získá důvěru k firmě. Text je to jediné, co dokáže zákazníka navnadit, zaujmout a prodat. Copywriter je prodavač, který dovede zákazníka k cíli, tedy k nákupu produktu či využití služeb.

Používáte účinné prodejní texty?

Webový text musí umět prodat. Zkuste se zamyslet nad tím, zda váš webový obsah odpovídá prodejnímu textu. Zkuste odpovědět na následující otázky:

  • Jaký je cíl textu?
  • Obsahuje výzvu k akci?
  • Vede obsah zákazníka k cíli?
  • Vzbuzuje text důvěru k firmě?
  • Obsahu je text analyzovaná klíčová slova?
  • Na jakou cílovou skupinu je text zaměřen?
  • Obsahuje text důležité informace pro čtenáře?
  • Je obsah pro návštěvníka zajímavý a přehledný?

Síla textu je v jeho jednoduchosti!

Používejte jednoduché věty. Zkuste se na obsah webu podívat očima zákazníka – je text jednoduchý, přehledný a přátelský?

  • Buďte přesvědčiví.
  • Zkuste být neformální.
  • Vyvarujte se dlouhých souvětí.
  • Používejte fotografie nebo grafiku, obsah oživte.
  • Zjednodušte text, raděj použijte odkaz na minisitexs, blog apod.

Pokud si nejste jisti, zda je váš webový obsah správný, nechte si text zkontrolovat. Může se jednat třeba jen o pouhé drobnosti, které jste přehlédli. A nakonec budete mile překvapeni, že i malá změna přinese výsledky nad očekávání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>