Update algoritmů Google a originalita popisek zboží u e-shopů

Zdá se, vypuštěná zvířátka Google Panda a Penguin zatím český internet nějak zvlášť neohrožují. Zřejmě proto majitele mnoha e-shopů používání duplikovaných popisů zboží nějak netrápí.

Jak možná víte, Google ohlásil v polovině dubna 2012 update algoritmů Panda a Penguin, čímž poslal mnohé PR weby do kytek. Co jsem se všiml, shodil jim PageRank klidně ze 4 na 0, a to bez mrknutí oka. Proč? Trest za duplicitu textů – o důležitosti publikace originálních textů se mluví pořád, ale kdo s tím bude lámat hlavu, že?

Takže způsob linkbuildingu pomocí PR webů dostal ránu, ale co teď? Zdá se, že čím dál oblíbenější budou produkční minisites. Pro klienta je miniweb levné řešení a z odborného textu se čtenář o produktu dozví mnoho zajímavého. Navíc prolinkování s obsahově relevantním obsahem je přece to, co potřebuje.

Neoriginální popisy zboží – problém mnoha e-shopů

Jde o to, že Google považuje neoriginální texty za spam, což podle mého názoru zamíchá v SERPu kartami také u mnoha e-shopů. Stačí se podívat např. do srovnávačů cen. Snad 99 % e-shopů má u zboží naprosto shodné popisky. Není tedy neustále kopírovaný popis zboží spam? Nebylo by rozumné začít používat originální popisy zboží pro e-shopy dřív, než stránky potrestá Google?

Myslím, že ztráty spojené s propadem pozice e-shopu budou daleko vyšší, než včasná oprava popisů zboží, ke které bude muset stejně jednou dojít. Naštěstí si tuto situaci začínají mnozí obchodníci sami uvědomovat. Zájem o originální texty pro firemní minisites nebo copyediting (opravy textů) popisek zboží u e-shopů narůstá. Váhavci budou mít asi smůlu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>